Mestre a casa C.P.Hispanidad Orba


http://mestreacasa.gva.es/web/0300685200

dimarts, 24 d’abril del 2012


EDUCACIÓ FÍSICA - 3ª AVALUACIÓ. LA PILOTA VALENCIANA.

OBJECTIUS DIDÀCTICS.

1. Realitzar de forma autònoma activitats d’escalfament específic.

2. Desenvolupar i perfeccionar les qualitats perceptiu–motrius més sol·licitades en estes activitats esportives: modalitats de pilota i diferents tipus de material.

3. Prendre consciència dels patrons del moviment necessari per a jugar a pilota valenciana, pales i frontó.

4. Conèixer, practicar i desenvolupar els fonaments tècnics de les distintes modalitats de pilota valenciana. ( es veuran les modalitats d’escala i corda, galotxa i raspall)

5. Conèixer el reglament de cada modalitat.

6. Conèixer els diferents elements que componen el trinquet.

Objectius d'aprenentatge:

1.Experimentar situacions que persegueixen millorar la coordinació segmentària, especialment la coordinació ull - mà.

2. Experimentar situacions que impliquen la velocitat de percepció i la de reacció: anticipar-se a la trajectòria del mòbil i agafar-lo i llançar-lo o colpejar-lo.

3. Millorar les habilitats específiques més sol·licitades en el raspall.

4. Conèixer el reglament elemental del raspall.

5. Jugar amb desimboltura en una partida de raspall.

6. Conèixer un joc per al lleure.

7.Conèixer el nom dels colps més habituals de les distintes modalitats de la pilota valenciana.

8. Executar amb certa eficàcia i amb intencionalitat els colps.

9. Jugar amb desimboltura en partides de raspall de diferent nombre de companys i d'adversaris.

10. Jugar amb desimboltura en una partida de raspall. Millorar aspectes de tàctica individual.

11. Conèixer la instal·lació específica per al joc de pilota: el trinquet.

12. Conèixer el nom de les distintes parts de les instal·lacions específiques de les modalitats de la Pilota Valenciana.

13. Aprofundir en el principals aspectes del joc de pilota: reglament, material, instal·lació ...

14. Adonar-se’n i valorar positivament l’actitud de respecte que hi ha entre les persones: jugadors, públic, marxadors ...

15. Valorar el joc de pilota valenciana com un tret cultural propi que el poble ha sabut conservar.

CONTINGUTS:

CONTINGUTS CONCEPTUALS

· La pilota valenciana. Història, evolució i situació actual cap a la societat.

· La pilota valenciana i les seues modalitats (el raspall i les llargues)

· La regulació de l’esport: normes i regles bàsiques.

· Els recursos per a practicar la pilota en l’entorn immediat.

· Arreglar-se la mà.

CONTINGUTS PROCEDIMENTALS

· Participació i pràctica en l’esport de pilota valenciana amb una flexibilització de les normes de joc adaptant-ho al nivell dels/les alumnes.

· Utilització i exercitació de les habilitats bàsiques en diferents situacions del joc de la pilota valenciana.

· Utilització de les estratègies bàsiques per a la pilota: cooperació, oposició, cooperació - oposició.

· Comprensió per part dels/les alumnes de com arreglar-se la mà.

CONTINGUTS ACTITUDINALS

· Respectar els diferents nivells de destresa, tant d’ell/a com dels altres, en el joc de la pilota.

· Actitud de respecte front a les normes i reglament del joc

· Acceptació del paper que corresponga a cada jugador en la organització de l’equip.

· Interès per conèixer l’esport autòcton de la Comunitat Valenciana.

· Apreciar la importància que té arreglar-se la mà en pilota.

· Valoració de les possibilitats com a equip i de la participació de cadascun/a dels/les membres amb independència del resultat optés.

· Adquisició d’uns hàbits d’higiene una vegada acabada la classe.


Estratègies didàctiques

1. Selecció i tractament dels continguts. Hem seleccionat els continguts tant conceptuals com procedimentals més elementals relacionats amb el joc de pilota. És per això que treballem la modalitat del raspall amb la finalitat que l'alumne o alumna arribe a assolir un mínim d'habilitat motriu per a practicar l'esport i així poder gaudir del joc. Els continguts immediats de caràcter conceptual que treballem fan relació al reglament, a l'escenari del joc i al material necessari per a la pràctica.

2. Consideracions de caràcter metodològic. L'enfocament del joc ha de tindre un caràcter fonamentalment lúdic. L'alumnat té molta experiència en aquest tipus d'activitats.

Curs 2011-12. Abril-Maig-Juny.