EDUCACIÓ
FÍSICA - 3ª AVALUACIÓ. LA
PILOTA VALENCIANA.
OBJECTIUS
DIDÀCTICS.
1. Realitzar de
forma autònoma activitats d’escalfament específic.
2. Desenvolupar i
perfeccionar les qualitats perceptiu–motrius més sol·licitades en estes
activitats esportives: modalitats de pilota i diferents tipus de material.
3. Prendre
consciència dels patrons del moviment necessari per a jugar a pilota
valenciana, pales i frontó.
4. Conèixer,
practicar i desenvolupar els fonaments tècnics de les distintes modalitats de
pilota valenciana. ( es veuran les modalitats d’escala i corda, galotxa i
raspall)
5. Conèixer el
reglament de cada modalitat.
6. Conèixer els
diferents elements que componen el trinquet.
Objectius
d'aprenentatge:
1.Experimentar
situacions que persegueixen millorar la coordinació segmentària, especialment
la coordinació ull - mà.
2. Experimentar
situacions que impliquen la velocitat de percepció i la de reacció:
anticipar-se a la trajectòria del mòbil i agafar-lo i llançar-lo o colpejar-lo.
3. Millorar les habilitats
específiques més sol·licitades en el raspall.
4. Conèixer el
reglament elemental del raspall.
5. Jugar amb
desimboltura en una partida de raspall.
6. Conèixer un joc
per al lleure.
7.Conèixer el nom
dels colps més habituals de les distintes modalitats de la pilota valenciana.
8. Executar amb
certa eficàcia i amb intencionalitat els colps.
9. Jugar amb
desimboltura en partides de raspall de diferent nombre de companys i
d'adversaris.
10. Jugar amb
desimboltura en una partida de raspall. Millorar aspectes de tàctica
individual.
11. Conèixer la
instal·lació específica per al joc de pilota: el trinquet.
12. Conèixer el nom
de les distintes parts de les instal·lacions específiques de les modalitats de la Pilota Valenciana.
13. Aprofundir en
el principals aspectes del joc de pilota: reglament, material, instal·lació ...
14. Adonar-se’n i
valorar positivament l’actitud de respecte que hi ha entre les persones:
jugadors, públic, marxadors ...
15. Valorar el joc
de pilota valenciana com un tret cultural propi que el poble ha sabut
conservar.
CONTINGUTS:
CONTINGUTS CONCEPTUALS
· La pilota
valenciana. Història, evolució i situació actual cap a la societat.
· La pilota
valenciana i les seues modalitats (el raspall i les llargues)
· La regulació de
l’esport: normes i regles bàsiques.
· Els recursos
per a practicar la pilota en l’entorn immediat.
· Arreglar-se la
mà.
CONTINGUTS PROCEDIMENTALS
· Participació
i pràctica en l’esport de pilota valenciana amb una flexibilització de les
normes de joc adaptant-ho al nivell dels/les alumnes.
· Utilització
i exercitació de les habilitats bàsiques en diferents situacions del joc de la
pilota valenciana.
· Utilització
de les estratègies bàsiques per a la pilota: cooperació, oposició, cooperació -
oposició.
· Comprensió
per part dels/les alumnes de com arreglar-se la mà.
CONTINGUTS ACTITUDINALS
· Respectar
els diferents nivells de destresa, tant d’ell/a com dels altres, en el joc de
la pilota.
· Actitud
de respecte front a les normes i reglament del joc
· Acceptació
del paper que corresponga a cada jugador en la organització de l’equip.
· Interès
per conèixer l’esport autòcton de la Comunitat Valenciana.
· Apreciar
la importància que té arreglar-se la mà en pilota.
· Valoració
de les possibilitats com a equip i de la participació de cadascun/a dels/les
membres amb independència del resultat optés.
· Adquisició
d’uns hàbits d’higiene una vegada acabada la classe.
1. Selecció i
tractament dels continguts. Hem seleccionat els continguts tant conceptuals com
procedimentals més elementals relacionats amb el joc de pilota. És per això que
treballem la modalitat del raspall amb la finalitat que l'alumne o alumna
arribe a assolir un mínim d'habilitat motriu per a practicar l'esport i així
poder gaudir del joc. Els continguts immediats de caràcter conceptual que
treballem fan relació al reglament, a l'escenari del joc i al material
necessari per a la pràctica.
2. Consideracions
de caràcter metodològic. L'enfocament del joc ha de tindre un caràcter
fonamentalment lúdic. L'alumnat té molta experiència en aquest tipus
d'activitats.
Curs 2011-12. Abril-Maig-Juny.