LES UNITATS DIDÀCTIQUES
D’E.F DE 1r i 2n D’ESO DEL CURS 2014-2015
TEMPORITZACIÓ DELS CONTINGUTS AL LLARG DE 1r i
2n CURS D’ESO
|
|||||
|
1a
AVALUACIÓ
|
2a
AVALUACIÓ
|
3a
AVALUACIÓ
|
||
1r ESO
2n ESO
|
UD 1:
Qualitats Físiques Bàsiques. L’Escalfament.
|
UD 4:Futbol-Sala.
|
UD 7: Pilota valenciana.
|
||
UD 2: Balonmano.
|
UD 5: Voleibol.
|
UD 8: Tennis.
|
|||
UD 3: Bàsquet.
PROVES FÍSIQUES
|
UD 6: Hoquei
PROVES FÍSIQUES
|
UD 9: Coreografia /Ball
PROVES FÍSIQUES
|
·
VESTUARI. SEMPRE Cal portar l’equipament
esportiu adequat, en cas contrari haureu de fer igualment la pràctica
i/o realitzar altres activitats que
s’avaluaran en finalitzar la classe. Per la vostre seguretat i la dels
companys, no es poden portar anells, arracades, rellotges i cap altre element
que puga comportar un perill. També per comoditat i seguretat s’han de dur els
cabells recollits i sabates esportives ben nigades.
·
HIGIENE. Cal llavarse-se la cara/mans i canviar-se
de roba després de cada classe, si no és que el professorat d’educació
física vos especifica el contrari. Els elements d’higiene imprescindibles són:
sabates esportives, tovallola, peine, sabó..
·
COMPORTAMENT
I ACTITUD. Es considera de gran importància l’actitud dels alumnes a
les sessions, es valora com actitud positiva: l’interès en la execució correcta
dels exercicis, el companyerisme, el
respecte als companys, professors, material i instal·lacions, la capacitat
d’esforç, l’afany de superació, l’autonomia, l’aportació d’opinions i interès
per la matèria.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Conèixer les diferents qualitats físiques
bàsiques i practicar exercicis de cadascuna d’elles.
- Practicar de manera autònoma activitats i
jocs d’escalfament de caràcter general.
- Conèixer l’aparell locomotor: ossos,
articulacions i músculs.
- Incrementar la seva condició física d'acord
amb les peculiaritats individuals, respectant les característiques de l'alumne
i la seva evolució.
- Executar moviments que impliquen la
coordinació de diferents parts del cos.
- Millorar, en l’àmbit del desenvolupament
motor, el grau d’eficiència en les habilitats bàsiques i el d’adquisició de
noves habilitats específiques.
- Executar moviments que impliquen la
coordinació de diferents parts del cos.
- Tenir hàbits de higiene personal i corporal
a classe ( llavar-se les mans i la cara després de les classes d’educació
física)
-
Treballar i diferenciar els jocs de manera genèrica com a introducció a la
pràctica dels esports.
- Practicar jocs i esports en situacions
reals, aplicant les regles i la tècnica, i elaborant estratègies d’atac i
defensa cooperativa.
- Inventar jocs, dotant-los de les regles
necessàries per a poder jugar amb la resta de companys de classe.
- Analitzar críticament diversos factors
socioculturals que condicionen les activitats físiques i esportives i, en particular,
les pràctiques i valoracions que es fan de l’esport i del cos en els mitjans de
comunicació.
- Participar de manera desinhibida i
compromesa en la creació i realització d’activitats expressives col·lectives
amb suport musical, valorant el ball i la dansa com a mitjà de plaer,
comunicació i coneixement intercultural.
- Participar activament en la
realització d’activitats
fisicoesportives i recreatives en el medi natural, i aplicar normes de
protecció i respecte a l’entorn.
- Utilitzar tècniques bàsiques d’orientació i
desenvolupament del medi natural, amb el compromís de tenir-ne cura i
conservar-lo.
- Realitzar activitats en el medi natural que
mostren la capacitat de l’alumne per desenvolupar-s’he en diferents situacions
i comprometre’s en la seva cura i conservació.
- Assistir i participar activament a les
classes (almenys al 80%) amb regularitat i eficiència, en la realització
d’activitats físiques i esportives, respectant les normes establertes i
responsabilitzant-se de l’adequada utilització dels materials i instal·lacions.
- Participar de forma autònoma, en la
realització d’activitats fisicoesportives amb competència respectant les regles
i les normes establertes i mostrant una actitud de respecte i tolerància tant
envers dels companys/es i les instal·lacions i com envers els materials.
- Mostrar actituds de respecte i valoració
davant les realitzacions dels altres.
- Utilitzar les tecnologies de la informació i la
comunicació com a recurs de la matèria