Mestre a casa C.P.Hispanidad Orba


http://mestreacasa.gva.es/web/0300685200

dimarts, 16 de setembre del 2014




LES UNITATS DIDÀCTIQUES D’E.F DE 1r i 2n D’ESO DEL CURS 2014-2015


TEMPORITZACIÓ DELS CONTINGUTS AL LLARG DE 1r i 2n CURS D’ESO

1a AVALUACIÓ
2a AVALUACIÓ
3a AVALUACIÓ
1r ESO
2n ESO
UD 1: Qualitats Físiques Bàsiques. L’Escalfament.
UD 4:Futbol-Sala.
UD 7: Pilota valenciana.

UD 2: Balonmano.
UD 5: Voleibol.
UD 8: Tennis.

UD 3: Bàsquet.

PROVES FÍSIQUES
UD 6: Hoquei 

PROVES FÍSIQUES

UD 9: Coreografia /Ball

PROVES FÍSIQUES






·        VESTUARI. SEMPRE Cal portar l’equipament esportiu adequat, en cas contrari haureu de fer igualment la pràctica i/o  realitzar altres activitats que s’avaluaran en finalitzar la classe. Per la vostre seguretat i la dels companys, no es poden portar anells, arracades, rellotges i cap altre element que puga comportar un perill. També per comoditat i seguretat s’han de dur els cabells recollits i sabates esportives ben nigades.

·          HIGIENE. Cal llavarse-se la cara/mans i canviar-se de roba després de cada classe, si no és que el professorat d’educació física vos especifica el contrari. Els elements d’higiene imprescindibles són: sabates esportives, tovallola, peine, sabó..


·          COMPORTAMENT I ACTITUD. Es considera de gran importància l’actitud dels alumnes a les sessions, es valora com actitud positiva: l’interès en la execució correcta dels exercicis, el companyerisme, el respecte als companys, professors, material i instal·lacions, la capacitat d’esforç, l’afany de superació, l’autonomia, l’aportació d’opinions i interès per la matèria.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

 - Conèixer les diferents qualitats físiques bàsiques i practicar exercicis de cadascuna d’elles.
- Practicar de manera autònoma activitats i jocs d’escalfament de caràcter general.
- Conèixer l’aparell locomotor: ossos, articulacions i músculs.
- Incrementar la seva condició física d'acord amb les peculiaritats individuals, respectant les característiques de l'alumne i la seva evolució.
- Executar moviments que impliquen la coordinació de diferents parts del cos.
- Millorar, en l’àmbit del desenvolupament motor, el grau d’eficiència en les habilitats bàsiques i el d’adquisició de noves habilitats específiques.
- Executar moviments que impliquen la coordinació de diferents parts del cos.
- Tenir hàbits de higiene personal i corporal a classe ( llavar-se les mans i la cara després de les classes d’educació física)
 - Treballar i diferenciar els jocs de manera genèrica com a introducció a la pràctica dels esports.
- Practicar jocs i esports en situacions reals, aplicant les regles i la tècnica, i elaborant estratègies d’atac i defensa cooperativa.
- Inventar jocs, dotant-los de les regles necessàries per a poder jugar amb la resta de companys de classe.
- Analitzar críticament diversos factors socioculturals que condicionen les activitats físiques i esportives i, en particular, les pràctiques i valoracions que es fan de l’esport i del cos en els mitjans de comunicació.
- Participar de manera desinhibida i compromesa en la creació i realització d’activitats expressives col·lectives amb suport musical, valorant el ball i la dansa com a mitjà de plaer, comunicació i coneixement intercultural.
- Participar activament en la realització  d’activitats fisicoesportives i recreatives en el medi natural, i aplicar normes de protecció i respecte a l’entorn.
- Utilitzar tècniques bàsiques d’orientació i desenvolupament del medi natural, amb el compromís de tenir-ne cura i conservar-lo.
- Realitzar activitats en el medi natural que mostren la capacitat de l’alumne per desenvolupar-s’he en diferents situacions i comprometre’s en la seva cura i conservació.
- Assistir i participar activament a les classes (almenys al 80%) amb regularitat i eficiència, en la realització d’activitats físiques i esportives, respectant les normes establertes i responsabilitzant-se de l’adequada utilització dels materials i instal·lacions.
- Participar de forma autònoma, en la realització d’activitats fisicoesportives amb competència respectant les regles i les normes establertes i mostrant una actitud de respecte i tolerància tant envers dels companys/es i les instal·lacions i com envers els materials.
- Mostrar actituds de respecte i valoració davant les realitzacions dels altres.
- Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació com a recurs de la matèria